söndag 8 juli 2012

Nu var det ett tag sen jag uppdater här igen.


28juni var jag till bergsåker och red ett montélopp på
Spang Sverre, spår 3 på start 1640m! vi fick en bra start och
hamnade  först utvändigt, blev galopp efter 450m för han
var så otroligt laddad. hittade bena ganska fort och gick ikapp
igen, fick då gå invändigt sista 1000, Fick lite trafik problem
sista sväng. Men när vi väl fick fritt fram gick han som en 
demon till 4e platsen på 29,9 helt oförbrukad! 
Ruggigt fin häst!




1 juli var jag på Eskilstuna och red ett montélopp på Verrazano Giant
2140m auto! Hästen var riktigt snabb ut ifrån sitt 7e spår 
och hamnade i dödens på en gång, Gick bra hela vägen och 
kändes jätte fin. Blev en 4e plats på 18,5. Väldigt trevlig och 
okomplicerad häst att rida!


2 juli kvalade jag min egen Spik Rigel i monté på rättvik. 
Han var ensamt kallblod och fick gå själv. Han tyckte
ju det var ganska tråkigt att behöva springa själv, Men gick
ändå på väldigt bra sista 1500m och landade på 36,2
med allt sparat. Så jag var jätte nöjd, Och hästen verkade väldigt
nöjd med sig själv.


Spang sverre

Foto: Caroline Melin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar