lördag 16 juni 2012

15/06
Körde jag min egna Agria tabac på romme.
Ett ganska tufft lopp på papper, spår 4 på 20m tillägg.
Farten vet jag finns där så det blir över, Men har ju varit
VÄLDIGT opålitlig i loppen och gärna hoppat när hon blivit
lite stressad. Så jag sattsade på en lugn start och komma ner
i rygg på en gång. Och vi fick en alldes utmärkt start och smög
med där bak, första 500 öppnades på 29, Vilket bara var
till hennes fördel. Vi smög med i rygg hela loppet
och lyckades få en lucka in på upploppet bland alla hästar och
fick fritt fram, Hon avslutade då mycket vasst med alla krafter
kvar och slutade 3a på
tiden 32,7 2160m, Vilket även var nytt rekord!
28ggr pengarna på plats gav hon, bara gratulera dom som
hade spela plats!
Är riktigt stolt över min häst, Allt slit kanske börjar löna
sig nu, Och hon är ett bra exempel på att man ALDRIG ska
ge upp, Hur hopplöst det än känns!
Agria Tabac & Linda Hjort 
på rättvik!


Samma dag startade även finfina Igraine på arvika i ett monté
lopp, Hade en känsla av att hon skulle ta hem det loppet
eftersom hon var bländande fin när jag red/körde henne.
Så jag sa att vi måste VERKLIGEN spela henne, Och så vann
hon till 16ggr pengarna!
 Så det var en dag med både tur
i tävling och spel för oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar